Gäst med jäst

I förrgår fick vi finbesök av familjen Stark/Günther. Med gästerna följde även en ny öl med vilket alltid är spännande.
Ölen var G-free från St. Peter's. Det är en, håll i er nu, en glutenfri ale med en finish av pilsner/lager smaksatt med amarillo. 
Jag kan inte minnas att jag druckit glutenfri öl någon gång tidigare så detta skulle bli intressant.
Ölen lämnade bara en tunn strimma av vitt skum och färgen var guldigt gul. Doften var söt och med stor del jäst.
Smakmässigt så kunde jag känna igen amarillosmaken och även här... jäst! Milt kolsyrad och överlag en fadd smak. Kändes lite som om den stått framme över natten.
Eftersmak var liknande av tidigare smaker och dofter.
Ale med pilsnerkaraktär... detta känns inte genomtänkt. Jästsmaken tar överhand, det är nästan så jag funderar över om själva bryggningen i sig gått fel.
Konstaterar i efterhand att det är skönt att man inte är glutenallergiker.

Betyg:
Doft: 4
Smak: 4
Eftersmak: 4
Totalt: 12



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0