Magnus dricker Magnus

I julklapp hade mina föräldrar ordnat en rolig överraskning. En polsk öl med namnet Magnus!
Efter att ha gått några dagar och sneglat på flaskorna (fick två stycken) så bestämde jag mig för att öppna en flaska för att smaka av den.

Då min polska inte är den bästa så är det svårt att läsa så mycket om ölen men ratebeer skriver att det är en bocköl. Alkoholhalten ligger på 6%

Färgen är som synes på bilderna mörkröd och doften är frisk och lovande.
Vid smakningen så får jag en chock av hur söt denna öl är. Kolsyrebubblorna är små och täta. Jag kan nästan tro att ölen har fått rent socker tillsatt i efterhand, i mängder! Jag är inte speciellt insatt i hur bocköl kan skilja sig då den enda jämförelse jag har är Bocken i paradiset från Wisby, en öl jag tyckte mycket om. Detta är dock inte alls samma typ av öl om man ska se till smaken.
Eftermaken präglas även den av sötman, närmast obefintlig beska.

Betyg:
Doft: 7
Smak: 2
Eftersmak: 3
Totalt: 12

Specialbetyg:
Namn: 10



Gott nytt år!


Kommentarer
Postat av: Robert

Hittade din blogg precis. Härligt med öl med egennamn. Inte hittat någon Robert än :)

2011-12-29 @ 21:15:52
URL: http://roberthelberg.se
Postat av: Magnus

Jag får hålla tummarna att när du hittar en "Robert" att den är bättre än "min"!

2011-12-29 @ 23:04:17
URL: http://beerigoagain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0