Avery Brown Dredge

Då ska jag testa ytterligare en Brewdog i kväll, den 21(!) i ordningen.
För ovanlighetens skull är det en pilsner, får se hur de kokat ihop detta.

Ölen är ganska grumlig och ljusorange. Doften är inte så värst imponerande och därmed blir jag positivt överraskad av smaken som är väldigt smakrik, om än något spritig med sina 7,5%, men inte så det tar över. Eftersmaken sitter i ett bra tag och det är en trevlig beska från humlen som kommer fram ordentligt! Funkar riktigt bra med lite vinäger-chips!

Betyg:
Doft: 6
Smak: 7
Eftersmak: 8
Totalt: 21

För övrigt kan jag tillägga att jag förra helgen lyckades få tag på en flaska Abstract 04. Det var fantastiskt trevligt att få smaka denna "legend" i Abstract-serien. Hittade den av en slump på Bishops Arms på Marina Plaza i Helsingborg, great success!


Kommentarer
Postat av: Andreas

Man får väll åka över sundet en dag och införskaffa sig någon sådan flaska!

2011-11-25 @ 22:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0