GAPA - Gastro American Pale Ale

Ska ta tillfället i akt att skriva ett par rader om en mycket lokal öl som jag fick smaka i veckan som gick.
Det är Resaturang Gastro i Helsingborg som tillsammans med Charlis brygghus har tagit fram en Gastro American Pale Ale. Informationen som finns om denna begränsade öl (240 flaskor) hittas på Fredrik Johansens blogg.

Mina upplevelser av ölen är att den var väldigt fruktig, lite syrlig och levererade en trevlig beska i eftersmaken.
Det är mycket trevligt att en restaurang gör sitt egna öl och jag hoppas att det inte blir sista gången, för detta var en riktigt bra början samt att fler tar efter. Bishops Arms serverar för övrigt Pride som är gjort tillsammmans med Helsingborgs bryggeri så detta är kanske en trend som kommer så sakta?


Som kan ses så är det en ganska orange öl och fruktigheten går igen i smaken.

BETYG:
Doft: 7/10
Smak: 6/10
Eftersmak: 8/10
Totalbetyg: 21/30 

Med andra ord en fin öl som jag tycker är värd att smaka på om man har vägarna förbi Gastro eller Dahlbergs i Helsingborg!

För övrigt:
Kommentarsfunktionen har krånglat för mig på sistone. Jag Har fått in kommentarer men de kommer inte med på bloggen, däremot kan jag läsa dom! Jag har mailat blogg.se för att försöka reda ut detta klydd.

På Spotify kan man hitta lite musik att komma i stämning på, här är en playlist som jag har knåpat ihop med öltema!
Nästa helg åker jag till Stockholm och hoppas hitta lite trevliga ställen att dricka lite gott på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0