Öl för hundar och funderingar

I Helsingborgs Dagblad kan man läsa om Jenny Brown, grundare av Bowser Beer. Hon anser att även vovvar ska få dricka öl och har därför gjort öl anpassat för våra fyrbenta vänner. Ölen är alkoholfri samt fri från kolsyra. Jag undrar om man på nåt sätt hade kunnat dra paralleller till real ale i och med detta. Eftersom jag anser att bacon är köttets motsvarighet till godis så är jag ju nyfiken på hur det smakar.


Bilden hämtad från: http://abcnews.go.com

I övrigt kan man i samma tidning läsa om dryckestips inför midsommarhelgen. Tyvärr är det väl som i många andra fall inte så matnyttigt för oss som hämtar vår ölinformation på diverse bloggar och forum. Jag kan tycka att det är synd att det sällan lyfts fram kvalitetsöl på samma sätt som görs med viner. Likadant brukar jag reta mig på God Morgon Sveriges dryckestips som är ca. 08:45 på fredagar. Ofta är pratas det varmt om tre-fyra viner med slutklämmen "men om man inte vill dricka alkohol så kan man ju ta en lättöl". Missförstå mig inte men jag undrar: varför tar inte media öl på större allvar än så?
Möjligheten att ge de som är lite nyfikna men inte vet vart man ska gå efter att ha druckit lager finns där. Och det är just de personerna som kan öka upp intresse för kvalitetsöl. Jag har själv varit där för inte alltför längesedan.

Till sist, GLAD MIDSOMMAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0