Sotholmen Extra Stout

Dagens öl kommer från Nynäshamns ångbryggeri. Tidigare har jag störst erfarenhet av deras Landsort Lager, en av de bästa lagerölen jag stött på, det är ju inte som så att det saknas öl att jämföra med.

Idag är det Sotholmen extra stout på 7% som ska kollas upp. Det är en av nyheterna denna månaden på systemet.
Vätskan är svart och ogenomtränglig. Det skum som kommer försvinner ganska snabbt. Doften är sötaktig, lite åt lakritshållet och smaken påminner en hel del om julmust som sitter kvar i eftersmaken. Jag skulle nog vilja ha haft en lite fylligare kropp för att bli helt nöjd.
Att sälja detta öl i mindre flaskor om 250 ml. för 23,70 kr tycker jag är ett smart drag. Det är inte den billigaste stouten på systemet men jag tror att många kan känna att det är ok att testa den då möjligheten finns att köpa en mindre flaska, blir man glad i den kan man ju köpa fler till nästa gång. Samt att min sambos kommentar var "åh vilken gullig flaska!", jaja...

BETYG:
Doft: 7
Smak: 6
Eftersmak: 6
TOTALT: 19

Kommentarer
Postat av: lisa

"vätskan är svart och ogenmtränglig"

"jag skulle nog vilja ha haft en lite fylligare kropp..."



Inte funderat på att skriva erotiknoveller?

2011-11-03 @ 06:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0