There is no santa

Så var datumet 14/11 och julölen släpptes lös på systembolaget. Jag vill slå ett slag för Morgan Eklöfs gästkrönika på Ofiltrarat där begreppet julöl går under luppen, den hittar du HÄR!

En av alla godbitar är Brewdogs jul-stout, There is no santa. En öl som verkligen vet vad julen ska lukta. Ur flaskan stiger dofter som luktar som lussebullar och man blir allt lite sugen på att julen ska infinna sig snart.
Smaken blandar upplevelser som lussebullar, julkryddor och choklad bland den ganska rika kolsyran. Eftersmaken är god men faller bort lite väl fort kanske. Min teori är att det hade kunnat vara till denna ölens fördel att höja alkoholhalten något från nuvarande 4,7%.

Betygsättning av julöl kommer ske senare och då kommer flera öl ingå i en större test. Därför blir det inget betyg idag. Jag måste dock säga att tjugan som denna öl kostar är mycket prisvärt och det kommer drickas fler innan klapparna delats ut.
Tack, Brewdog, för ytterligare en fin öl!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh så fint att du gillade denna, jag är ingen ölkännare men älskade denna å undrar vad sjutton jag ska hitta som liknar den. Googlade mig hit ståendes i oändlig systemkön å undrar om du har tips till nästa gång jag ska hit?

2012-05-04 @ 17:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0