Abstrakt 04 / Dog A

Igår tipsade Humligheter via sin facebook om en länk till Brewdogs blogg.
De håller på att frångå en tidigare princip om att Abstrakt-sorterna bryggs en gång, och en gång endast. De kommer nu åter att tillverka Abstrakt 04 men under det nya namnet Dog A. Detta för att fira bryggeriets femårsjubileum.
Då detta verkligen är en öl som jag tyckte var helt fantastisk så var jag ju bara tvungen att kontakta importören av Brewdog, Cask Sweden om ev. lansering i Sverige.
De svarade tämligen snabbt på fredagskvällen och enligt dom kommer detta öl göra i så små upplagor att Systembolaget inte kommer att ta hem den. Cask kommer dock ändå att köpa in den för att kunna servera den på en dag som kommer benämnas som Dog A-dagen. och bara på utvalda krogar. Vågar jag hoppas på att Dahlbergs tar in den, annars ser det mörkt ut om man är i Helsingborg? Vilken dag detta blir återstår att se. Jag antar att vi inte har hört det sista om detta!

Vad jag dock inte kan begripa är varför gör de en sådan liten mängd på denna öl som jag vet så många pratat så gott om, och som jag själv lyckades hitta en flaska av på Bishops Arms i Helsingborg? Det känns lite som att de gillar att retas en del må jag säga.

Ikväll blir det prämiär för Helsingborgs Bryggeri Chili. Låter lite udda med spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0